Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki
Rozmiar czcionek: A A+ A++ | Zmień kontrast
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Dłutowie

Strona główna

OGŁOSZENIE O NABORZE KANDYDATÓW DO ŚWIADCZENIA USŁUG OPIEKI WYTCHNIENIOWEJ – EDYCJA 2024

 

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Dłutowie zaprasza osoby chcące świadczyć usługę opieki wytchnieniowej dla opiekunów osób niepełnosprawnych w ramach realizowanego resortowego Programu „Opieka wytchnieniowa” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2024. 

 

Wymagania niezbędne:

  • posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych,
  • korzystanie z pełni praw publicznych,
  • posiadanie stanu zdrowia pozwalającego na wykonywaniu usług opieki nad osobą niepełnosprawną,
  • posiadanie nieposzlakowanej opinii.

 

 Wymagania co do kwalifikacji

Usługę opieki wytchnieniowej w miejscu zamieszkania osoby niepełnosprawnej mogą świadczyć:

  • osoby posiadające dyplom potwierdzający uzyskane kwalifikacje w zawodzie asystent osoby niepełnosprawnej, pielęgniarka siostra PCK, opiekun osoby starszej, opiekun medyczny, pedagog, psycholog, terapeuta zajęciowy, fizjoterapeuta lub
  • osoby posiadające, co najmniej 6-miesięczne, udokumentowane doświadczenie w udzielaniu bezpośredniej pomocy/opieki osobom z niepełnosprawnościami.
  • inne wymagania: dyspozycyjność, wysoka kultura osobista, komunikatywność, dobra organizacja pracy oraz odpowiedzialność.

 

Informacja o warunkach zatrudnienia:

Praca na podstawie umowy – zlecenia na okres od dnia podpisania umowy do 15 grudnia 2024 r. Praca przez 7 dni w tygodniu w zależności od potrzeb osoby niepełnosprawnej w godzinach od 6.00 do 22.00 (nie więcej niż do 12 godzin dziennie w trybie ciągłym).

 

 Zakres i miejsce wykonywania czynności:

Do zadań osoby sprawującej opiekę wytchnieniową należeć będzie:

- odciążenie członków rodzin lub opiekunów osób niepełnosprawnych poprzez wsparcie ich

 w codziennych obowiązkach lub zapewnienie czasowego zastępstwa,
- okresowe zabezpieczenie potrzeb osoby niepełnosprawnej w sytuacji, gdy opiekunowie z

różnych powodów nie będą mogli wykonywać swoich obowiązków.

 

Przykładowe czynności usługowe:

- udzielanie pomocy w podstawowych czynnościach życiowych tj. m.in.: pomoc w spożywaniu posiłków lub karmienie, o ile wymaga tego stan zdrowia, pomoc w ubieraniu, zmiana odzieży, bielizny osobistej,
- wykonywanie podstawowych niezbędnych czynności pielęgnacyjnych i higienicznych tj. m.in.: zmiana pieluch – majtek, podkładów, o ile wymaga tego stan zdrowia, pomoc w dotarciu do toalety, higiena po załatwieniu potrzeb fizjologicznych,

- organizowanie czasu wolnego tj. m.in.: spacery, wspólne zabawy, czytanie książek, gry planszowe, zajęcia edukacyjne, zajęcia terapeutyczne.

 

Miejsce:

Usługa opieki wytchnieniowej będzie odbywać się w miejscu zamieszkania osoby z niepełnosprawnością.

 

Wymagane dokumenty:

  • Karta zgłoszeniowa kandydata na opiekuna,
  • Dokumenty  poświadczające wykształcenie, ukończone kursy, itp.
  • Dokumenty poświadczające doświadczenie w opiece nad osobą niepełnosprawną.

 

Termin i miejsce składania dokumentów:

Wymagane dokumenty aplikacyjne należy złożyć osobiście, za pomocą poczty  na wskazany poniżej adres lub pocztą elektroniczną na adres email: kierownik@dlutow.naszops.pl,      

 do dnia 19 kwietnia 2024r. z dopiskiem „Dotyczy naboru – kandydat do świadczenia usług w ramach opieki wytchnieniowej – edycja 2024”. Dodatkowe informacje można uzyskać dzwoniąc pod numer tel. 0 44 634 05 05 od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 15.00.w Gminnym  Ośrodku  Pomocy Społecznej w Dłutowie, ul. Pabianicka 21, 95-081 Dłutów.

 

 

OGŁOSZENIE O NABORZE KANDYDATÓW NA ASYSTENTA OSOBISTEGO OSOBY Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ - EDYCJA 2024

 

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Dłutowie zaprasza osoby do pracy w charakterze asystenta osobistego osoby z niepełnosprawnością w ramach realizowanego resortowego Programu ,,Asystent osobistego osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego  – edycja 2024

 

Wymagania niezbędne:

  • posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych,
  • korzystanie z pełni praw publicznych,
  • posiadanie stanu zdrowia pozwalającego na wykonywaniu usług opieki nad osobą niepełnosprawną,
  • posiadanie nieposzlakowanej opinii.

 

Wymagania co do kwalifikacji

Usługi asystencji osobistej mogą świadczyć:

  • osoby posiadające dyplom potwierdzający uzyskanie kwalifikacji w zawodzie asystent osoby niepełnosprawnej, opiekun osoby starszej, opiekun medyczny, pedagog, psycholog, terapeuta zajęciowy, pielęgniarka, siostra PCK, fizjoterapeuta, lub
  • osoby posiadające, co najmniej 6 – miesięczne, udokumentowane doświadczenie

w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom z niepełnosprawnościami w formie wolontariatu.

  • Inne wymagania: dyspozycyjność, wysoka kultura osobista, komunikatywność, dobra organizacja pracy oraz odpowiedzialność.

 

Informacja o warunkach zatrudnienia:

Praca na podstawie umowy – zlecenia na okres od dnia podpisania umowy do 15 grudnia 2024r. Praca przez 7 dni w tygodniu w zależności od potrzeb osoby niepełnosprawnej

w godzinach od 6.00 do 22.00 (nie więcej niż do 12 godzin dziennie w trybie ciągłym).

 

Zakres i miejsce wykonywania czynności opiekuna:

Do zadań opiekuna sprawującego opiekę asystencką należeć będzie pomoc w :

  • wyjściu, powrocie oraz/lub dojazdach w wybrane przez uczestnika programu miejsce,
  • zakupach, z zastrzeżeniem aktywnego udziału uczestnika programu przy ich realizacji,
  • wyjściu, powrocie oraz/lub dojazdach na rehabilitację i zajęcia terapeutyczne,
  • załatwieniu przez uczestnika programu spraw urzędowych,  
  • korzystaniu przez uczestnika programu z dóbr kultury (tj.: muzeum, teatr, kino itp.).

 

Przykładowe czynności usługowe:

  • udzielanie pomocy w podstawowych czynnościach życiowych tj. m.in.: pomoc w spożywaniu posiłków lub karmienie, o ile wymaga tego stan zdrowia, pomoc w ubieraniu, zmiana odzieży, bielizny osobistej,
  •  wykonywanie podstawowych niezbędnych czynności pielęgnacyjnych i higienicznych tj. m.in.: zmiana pieluch – majtek, podkładów, o ile wymaga tego stan zdrowia, pomoc w dotarciu do toalety, higiena po załatwieniu potrzeb fizjologicznych,
    organizowanie czasu wolnego tj. m.in.: spacery, wspólne zabawy, czytanie książek, gry planszowe, zajęcia edukacyjne, zajęcia terapeutyczne,

 

Miejsce:

Usługa asystenta osobistego osoby niepełnosprawnej będzie odbywać się w miejscu zamieszkania osoby z niepełnosprawnością.

 

Wymagane dokumenty:

  • Karta zgłoszeniowa  kandydata na opiekuna,
  • Dokumenty poświadczające wykształcenie, ukończone kursy, itp.
  • Dokumenty  poświadczające doświadczenie w opiece nad osobą niepełnosprawną,

 

Termin i miejsce składania dokumentów:

Wymagane dokumenty aplikacyjne należy złożyć osobiście, za pomocą poczty na wskazany poniżej adres lub pocztą elektroniczną na adres email: kierownik@dlutow.naszops.pl,

 do dnia 19 kwietnia 2024r. z dopiskiem „Dotyczy naboru – kandydat do świadczenia usług w ramach programu ,,Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością’’ dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2024. Dodatkowe informacje można uzyskać dzwoniąc pod numer tel. 0 44 634 05 05 od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 15.00 w Gminnym Ośrodku  Pomocy Społecznej w Dłutowie,  ul. Pabianicka 21, 95-081 Dłutów.

 

Życzenia

Niech nadchodzący czas Świąt Wielkiej Nocy będzie okazją do wytchnienia w rodzinnym gronie oraz przyniesie wiele szczęśliwych chwil spędzonych w atmosferze bliskości i serdeczności.

 

Życzy Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Dłutowie

wraz z pracownikami.

DODATEK OSŁONOWY

Wnioski w sprawie wypłaty ,,Dodatku osłonowego" można składać do 30 kwietnia 2024 r. , osobiście w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Dłutowe, za pomocą poczty lub elektronicznie za pośrednictwem platformy ePUAP.

Wnioski złożone po dniu 30 kwietnia 2024 r. pozostawia się bez rozpoznania.

 

 

ZARZĄDZENIE NR 6/2023

Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Dłutowie

z dnia 24 listopada 2023 r.

 

w sprawie: ustalenia dodatkowego dnia wolnego od pracy za święto przypadające w sobotę

w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Dłutowie.

 

Na podstawie art. 7 pkt 4, art. 43 ust. 1 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2022 r. poz. 530.), art. 33 ust. 3 i 5, art. 47 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j: Dz. U. z 2023 r. poz. 40 z późn. zm.) oraz art. 130 § 2 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. z 2023 r. poz. 1465 ), zarządzam, co następuje:

 

§ 1.

 

Ustalam dla pracowników Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Dłutowie dzień 22 grudnia

2023 r. (piątek) jako dodatkowy dzień wolny od pracy za święto przypadające w sobotę w dniu 11 listopada 2023 r.

 

§ 2.

 

Treść zarządzenia podlega ogłoszeniu na tablicy ogłoszeń Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Dłutowie oraz poprzez zamieszczenie informacji na stronie internetowej Ośrodka i na drzwiach wejściowych do Ośrodka.

 

§ 3.

 

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania i podlega ogłoszeniu zgodnie z obowiązującymi przepisami.

 

Kierownik Gminnego Ośrodka

Pomocy Społecznej w Dłutowie

mgr inż. Agnieszka Janas- Chojecka

Uwaga!

Od 01.01.2024 r. wchodzą w życie zmiany dotyczące świadczenia pielęgnacyjnego. 

Szczegóły w zakładce ,,świadczenie pielęgnacyjne po nowemu".

Szanowni Państwo,

Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Dłutowie informuje, że od dnia 01.12.2023 r. klub ,,Żywe Srebra”  jest czynny od poniedziałku do piątku w godzinach 9-14, natomiast świetlica środowiskowa jest otwarta w dni powszednie w godzinach od 12-16.  Siedziba klubu oraz świetlicy mieści się w Hucie Dłutowskiej, przy ul. Pabianickiej 37.

UWAGA!

Gmina Dłutów ogłasza nabór partnerów na wspólne przygotowanie i realizację projektu UE. Szczegółowe informacje: https://bip.dlutow.pl/tablica-ogloszen/nabor-partnerow-na-wspolne-przygotowanie-i-realizacje-projektu-ue/

Program ,,Opieka wytchnieniowa"

Wójt Gminy Dłutów informuje że rusza nabór wniosków do przyszłorocznej edycji programu ,,Opieka wytchnieniowa”  dla  Jednostek Samorządu Terytorialnego.
 

Głównym celem Programu jest wsparcie członków rodzin lub opiekunów sprawujących bezpośrednią opiekę nad:
1) dziećmi do ukończenia 16. roku życia posiadającymi orzeczenie o niepełnosprawności lub
2) osobami niepełnosprawnymi posiadającymi:
a) orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności albo
b) orzeczenie traktowane na równi z orzeczeniem wymienionym w lit. a, zgodnie z art. 5 i art. 62 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2023 r. poz. 100, z późn. zm.)

– poprzez umożliwienie uzyskania doraźnej, czasowej pomocy w formie usługi opieki wytchnieniowej, tj. odciążenie od codziennych obowiązków łączących się ze sprawowaniem opieki nad osobą  z niepełnosprawnością przez zapewnienie czasowego zastępstwa w tym zakresie. Dzięki temu wsparciu osoby zaangażowane na co dzień w sprawowanie opieki nad osobą z niepełnosprawnością dysponować będą czasem, który mogą przeznaczyć na odpoczynek i regenerację, jak również na załatwienie niezbędnych spraw życiowych. Usługi opieki wytchnieniowej mogą służyć również okresowemu zabezpieczeniu potrzeb osoby z niepełnosprawnością w sytuacji, gdy członkowie rodzin lub opiekunowie z różnych powodów nie będą mogli wykonywać swoich obowiązków.

Szczegółowe informacje o Programie w linku poniżej:
https://niepelnosprawni.gov.pl/a,1488,nabor-wnioskow-w-ramach-programu-resortowego-ministra-rodziny-i-polityki-spolecznej-opieka-wytchnieniowa-dla-jednostek-samorzadu-terytorialnego-edycja-2024

 

„ Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnościami dla Jednostek Samorządu Terytorialnego” – edycja 2024

W dniu 16 sierpnia 2023 roku ogłoszony został nabór wniosków do Programu „ Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnościami dla Jednostek Samorządu Terytorialnego” – edycja 2024, realizowanego ze środków finansowych Funduszu Solidarnościowego

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Dłutowie planuje przystąpić do realizacji  Programu ,,Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnościami’’ – edycja 2024 - realizowanego w ramach Funduszu Solidarnościowego
Zgodnie z warunkami Programu, jego głównym celem jest wprowadzenie usług asystencji osobistej jako formy ogólnodostępnego wsparcia w wykonywaniu codziennych czynności oraz funkcjonowaniu w życiu społecznym, których adresatami są następujące osoby zwane dalej „uczestnikami”:
1) dzieci do ukończenia 16. roku życia posiadające orzeczenie o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami w pkt 7 i 8 orzeczenia o niepełnosprawności – konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji oraz
2) osoby z niepełnosprawnościami posiadające orzeczenie:
a) o znacznym stopniu niepełnosprawności albo
b) o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności albo
c) traktowane na równi z orzeczeniami wymienionymi w lit. a i b, zgodnie z art. 5 i art. 62 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2023 r. poz. 100, z późn.zm.).
 Usługi asystencji osobistej polegają w szczególności na wspieraniu przez asystenta osoby  z niepełnosprawnością we wszystkich sferach życia, w tym:
1) wsparciu uczestnika w czynnościach samoobsługowych, w tym utrzymaniu higieny osobistej;
2) wsparcie uczestnika w prowadzeniu gospodarstwa domowego i wypełnianiu ról w rodzinie;
3) wsparciu uczestnika w przemieszczaniu się poza miejscem zamieszkania;
4) wsparciu uczestnika w podejmowaniu aktywności życiowej i komunikowaniu się  z otoczeniem.
Osoby zainteresowane ww. formą wsparcia prosimy o kontakt osobisty lub telefoniczny  z pracownikami  socjalnymi Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Dłutowie, ul/ Pabianicka 21, 95-081 Dłutów,  tel: 661 500 945   do dnia 12 września  2023 r.
Informacje te są niezbędne do ubiegania się o środki finansowe na  realizację Programu.

 

Refundacja podatku VAT dla odbiorców paliw gazowych w 2023 roku

Refundacja podatku VAT jest to refundacja kwoty odpowiadającej podatkowi VAT wynikającej z opłaconej faktury dokumentującej dostarczenie paliw gazowych od dnia 1 stycznia 2023 r. do dnia 31 grudnia 2023 r. do tego odbiorcy paliw gazowych.

Refundacja podatku VAT przysługuje w przypadku, gdy odbiorca paliw gazowych (tzn. osoba, która podpisała umowę z przedsiębiorstwem dostarczającym paliwo gazowe) w gospodarstwie domowym:

– wykorzystuje jako główne źródło ogrzewania gospodarstwa domowego urządzenia grzewcze zasilane paliwami gazowymi, o których mowa w art. 3 pkt 3a ustawy – Prawo energetyczne, (gaz dostarczany za pomocą sieci gazowej jako główne źródło ogrzewania) wpisane lub zgłoszone do centralnej ewidencji emisyjności budynków, o której mowa w art. 27a ust. 1 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków (Dz. U. z 2022 r. poz. 438, 1561, 1576, 1967 i 2456), do dnia wejścia w życie ustawy, albo po tym dniu – w przypadku głównego źródła ogrzewania wpisanego lub zgłoszonego po raz pierwszy do centralnej ewidencji emisyjności budynków, o których mowa w art. 27g ust. 1 tej ustawy

– jest osobą w gospodarstwie domowym jednoosobowym, w którym wysokość przeciętnego miesięcznego dochodu nie przekracza kwoty 2100 zł lub

– jest osobą w gospodarstwie domowym wieloosobowym, w którym wysokość przeciętnego miesięcznego dochodu nie przekracza kwoty 1500 zł

Dochód gospodarstwa domowego ustala się na podstawie dochodów osiągniętych w:

  • 2021 r. – w przypadku wniosku złożonego do dnia 31-07-2023 r.
  • 2022 r. – w przypadku wniosku złożonego w okresie od dnia 01-08-2023 r

Refundacja odpowiada podatkowi VAT wynikającemu z opłaconej faktury dokumentującej dostarczenie paliw gazowych od dnia 1 stycznia 2023 r. do dnia 31 grudnia 2023 r. do tego odbiorcy paliw gazowych.

Równowartość VAT-u zwracana będzie na podstawie faktury rozrachunkowej za gaz (a nie faktury za prognozę opłat za gaz).

Aby uzyskać refundację podatku VAT do wniosku należy dołączyć:

– fakturę dokumentującą dostarczenie paliw gazowych obejmującą okres dotyczący wniosku

– dowód uiszczenia opłaty za tę fakturę

Wnioski można składać:

  • osobiście w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Dłutowie, ul. Pabianicka 21
  • drogą elektroniczną za pośrednictwem platformy ePUAP

Wnioski o wypłatę refundacji należy złożyć nie później niż do 29-02-2024 roku  lub w terminie 30 dni od dnia otrzymania faktury dokumentującej dostarczenie paliw gazowych.

Informację o przyznaniu refundacji podatku VAT wnioskodawca otrzyma na adres e-mail wskazany we wniosku

                                                                                               

 

AKTUALNOŚCI, strona 4:

Witamy!

Utworzono dnia 22.07.2021
Witamy na naszej nowej stronie internetowej.
czytaj dalej... na temat: Witamy!

Kalendarium

Pn
Wt
Śr
Cz
Pt
Sb
Nd
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Imieniny

Kontakt

ul. Pabianicka 21

95-081 Dłutów

Tel.: 446340505

godz. otwarcia:
pon-czwartek 8.00-16.00
piątek 7.00-15.00